Rzepak w no-till,

  • Opublikowany Miesiąc temu

    GRA O PLON

    Trwanie: 23:23

top
top

chyba do 20 sierpnia z tym rzepakiem

Miesiąc temu
AgroPutas Farmer
AgroPutas Farmer

Ehhh Grzesiu chciał bym mieć tyle hektarów co Ty i mogę pierdolić jak dla Ciebie ale Ja wgl inna strukturę zasiewów zrobił bym u Ciebie , Ty potrzebujesz czegoś z czym nie trzeba kombinować ,co jest proste w uprawie, a więc powinnaś mieć 25ha kukurydzy na kiszonke 25ha lucerny zajebac , lucerna jest wymagająca co do pH gleby ale jak byś zadbał o to to nie musiał byś żadnych pasz treściwych dokupować spokój byś miał z żywienie bo wyregulował byś ilość Energii do ilości podawanego białka , i pole lucerny odsiewa się średnio raz na 5 lat , więc mniej pracy większe korzyści , a resztę ha zostaw łąki i rób tylko w siano

Miesiąc temu
AgroPutas Farmer
AgroPutas Farmer

Nie musiał byś się też martwić o zapas paszy bo lucerne kosi się minimum 3 do 5 razy do roku i plonuje ona dobrze , przemysl poczytaj o tym

Miesiąc temu
Daniel Gawron
Daniel Gawron

no niewiem czy rzepak w no till da rade . rzepak niby lubi spulchnioną ziemie . nie zwięzłą , zasobną w składniki.. Po drugie niewie. czy jak popreyskasz randapem i tak szybko w to zasiejesz bezpośrednio to niewie. czy rośliny nie zostana porażone od glifosafu . Ja na twoim miejscu sprubowałby. tak jak robiłss w roku 2020 . z pominecie tych błendów które popełniłeś .

Miesiąc temu
Agro KB Mazury
Agro KB Mazury

https://youtu.be/3ne7CGJVT60

Miesiąc temu
Agro Bartek
Agro Bartek

Hala na byki jakie ma wymiary?

Miesiąc temu
Agro Kamil
Agro Kamil

Święte słowa pozdrawiam

Miesiąc temu
Cycu
Cycu

zapraszam do grupy steam ,,Z Miłośći Do Koryta

Miesiąc temu
Syb eria
Syb eria

Jak zawsze ciekawie;)Kolego a nie lepiej pszenice ozima ja po ziemniakach sieje daje tylko 300 kg saletry na wiosne i tyle inni wala po 1 tonie i maja taki sam plon jak ja w tamtym roku 7 ton fakt rok byl taki ale naklad na rzepak jest i te przezimowanie sam sialem zrezygnowalem a w burakach sam chwast samym safari musialem pryskac na rzepak samosiew .Polecam pszenice ozimą mniejszy naklad ale sie wyrowna jesli bys zasial 27 h to tez ladna sumka sie z tego moze uzbierac bo sam zasiejesz na slabszych glebach talerzowka czy masz ten gruber gruberem przeleciec po tym talerzowka z brona i siew i bajlando .Ale to moja taka podpowiedz sam zrobisz jak uwazasz .Powodzenia;)

Miesiąc temu
Mariusz Finger
Mariusz Finger

Posiej rzepak tradycyjnie i tylko parę ha, może 3. Zrób wszystko jak się należy (nawożenie, opryski) i zobaczysz czy Ci to wyjdzie, czy nie, czy wyrobisz się z terminami, i przede wszystkim jakie są koszty. Wówczas na kolejny sezon podejmiesz decyzje czy zwiększyć areał. Druga sprawa to przygotowanie pola (pH itp.)...

Miesiąc temu
Krzynowik mf255
Krzynowik mf255

Nie skrobię szyby, mam kamerę. Skrobanie zajęło by minutę a na ślepo pięć minut.

Miesiąc temu
Krzynowik mf255
Krzynowik mf255

W randap siany rzepak? Ciekawy plan. Do 20 lipca? Nie za wcześnie?

Miesiąc temu
Krzynowik mf255
Krzynowik mf255

Popatrz sobie u Szoko12 na rzepak bezorkowy. Masa pustych przestrzeni na polu gdzie rzepak nie skiełkował i masa słomy na wierzchu.

Miesiąc temu
Krzynowik mf255
Krzynowik mf255

Czym rozlejesz ten RSM?

Miesiąc temu
Krzynowik mf255
Krzynowik mf255

Rzepak to dobra uprawa dla bogatych i ryzykantów.

Miesiąc temu
Krzynowik mf255
Krzynowik mf255

Jak pod rzepak to tylko orać. W perz nie siej bo nic nie urośnie.

Miesiąc temu
Rolnik
Rolnik

Rzepak na wiosnę sieje się jak osimy wymarznie. Bo tak to licho sypie. I gdzie ty stritpil masz za 400? 😂 😂 😂

Miesiąc temu
Eagle
Eagle

z tym że on o ozimym mówi nie jarym rzepaku.

Miesiąc temu
Aras9014h
Aras9014h

Na twoim miejscu z taką klasa ziem lepiej posiać qq na ziarno tańsza od rzepaku i ilościowo więcej sypie z hektara a przy rzepaku trzeba wszystko z terminiem robić

Miesiąc temu
Wiktor
Wiktor

Jeśli chcesz wejść po orce w no till to koniecznie głębosz przed siewem. Ja osobiście polecam no till. Pozdrawiam

Miesiąc temu
Adam Chaberski
Adam Chaberski

Grześ jak masz zamiar howac bydło to po co ci rzepak jak będziesz musiał kupić zboża i słomę zastanów się od przybytku głowa nie boli od tego a zapasy pasowe przy bydła muszą być to jest tylko moje zdanie

Miesiąc temu
gdzie się tu gapisz
gdzie się tu gapisz

Ja bym nie siał rzepaku ale jak chcesz

Miesiąc temu
gdzie się tu gapisz
gdzie się tu gapisz

Na następnego live włącz donejty

Miesiąc temu
Wiesław Paluszkiewicz
Wiesław Paluszkiewicz

Jacy ludzie są nie poważni zamiast doradzać to krytykują czy w końcu w Polsce nauczymy się szacunku do siebie to za komuny lepiej ludzie się traktowali.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Nie wszyscy, jakoś się to równoważy

Miesiąc temu
Janusz Janusz
Janusz Janusz

Grzegorzu śledzę Twój kanał i sieje rzepak z 10 lat, chcesz siać rzepak siej ale broń borze nigdy nie siej rzepaku w bez orce, gorsze wschody, gorsze plony. Uwierz próbowałem tego sposobu. Najlepszym rozwiązaniem to albo obornik, oraka i odrazu siew w świerza orkę lub strip-tillu sproboj. Rzepka potrzebuje wilgoci a jeśli będzie ciepło (upały) to tylko szybka akcja zagwarantuje Ci dobry wchód, tylko broń borze żadnej talerzówki czy uproszczen

Miesiąc temu
Zenek
Zenek

Belarus chodzi co tam stukalo

Miesiąc temu
MrDaro2224
MrDaro2224

Rzepak się zadusi jak nie przygotujesz pola moim zdaniem

Miesiąc temu
Kamil Witka
Kamil Witka

Weź sobie Grzesiek znajdź jakiegoś dobrego doradcę np agrolok czy osadkowski itp.Oni ci pomogą i doradza od czego wg zacząć żeby to lepiej wszystko wyglądało.Pozdrawiam

Miesiąc temu
Agrolok Sp. z o.o.
Agrolok Sp. z o.o.

Dzień dobry! Panie Kamilu, dziękujemy za zaufanie oraz polecenie. :) Zapraszamy każdego zainteresowanego do kontaktu z Działem Obsługi Klienta: 56 682 38 88. Nasi specjaliści służą doświadczeniem oraz wsparciem. Zachęcamy do rozmowy. :) Pozdrawiamy!

Miesiąc temu
Emil Kowalski
Emil Kowalski

Nie piszcie ludzie głupot i nie polecajcie siać soi. Tu jest link do filmiku ze zbioru soi w Kietrzu w 2020 roku, specjalnym hederem co przy samej ziemi goli: https://www.youtube.com/watch?v=6eOYb7MBaXs Nie zazdroszczę kombajniście

Miesiąc temu
Alan Drygas
Alan Drygas

Witam mam pytanie czy ktoś z widzów ma na sprzedaż gadżety firm rolniczych typu bluzy czapki smycze długopisy itp jeśli ktoś ma to proszę o kontakt telefoniczny 609888614

Miesiąc temu
Alan Drygas
Alan Drygas

@GRA O PLON nie ja zbieram gadżety firm rolniczych

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

A ty ze skarbówki?

Miesiąc temu
Sinecode
Sinecode

8:01 - najpierw na jednym filmiku twierdzisz że nie masz pojęcia, uczysz się wszystkiego a teraz nagle wyjeżdżasz na ludzi którzy mają pojęcie o uprawie rzepaku którzy w komentarzach ci wprost mówią że to wymaga czasu i nakładów i nie ma to sensu u ciebie... Pozostaje mi życzyć powodzenia z takim podejściem.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Tak, tylko że ja wiem czego nie wiem

Miesiąc temu
Piotr Kopec
Piotr Kopec

Panie daj se spokój z rapsem on musi być dopilnowany

Miesiąc temu
Jaco Nv12
Jaco Nv12

OBS program pobierz.A na YouTube są filmy jak skonfigurować program i zrobić live. Pozdrawiam

Miesiąc temu
Miki Sandacz
Miki Sandacz

No till w suchy rok da rade w mokry leżysz

Miesiąc temu
Kuba Kędzierski
Kuba Kędzierski

Nie dość ze patorolnik to i jakże elokwentny wiejski filozof tylko sloma z butów wychodzi.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Same sprzeczności, cały ja. Dzięki kolego😉

Miesiąc temu
Endorfine
Endorfine

Ja pierdole prawie cała droga pod wodą jak to zamarznie to człowieku ...

Miesiąc temu
Hodowca
Hodowca

Grzesiu kombinujesz za dużo. Rzepak wymaga głębokiego spulchnienia nie oszukasz tego. No till na naszych glebach to niewypał totalny. Bałer na siemieniu pewnie go znasz ma sporo rzepaku bezorkowego, robił podobnym agregatem który masz, posiał agro maszem i rzepak ma ładny. Nawet nie daleko twojej lucerki której nie dokosiłeś. Poferment na ściernisko, agregat na głęboko i siew. Tylko sobie musisz siewnik talerzowy skombinować. I zacznij jednak odróżniać dziadowanie od faktycznego ograniczania kosztów bo jeszcze masz z tym problem. Najtaniej nie oznacza dobrze, przekonałeś się na kuku.

Miesiąc temu
d2tomas
d2tomas

Witam, zastanawiam się jaki Ty masz biznesplan. Co Ty chcesz? Wyjść z długów? (Jeśli je masz) zostać bogaczem? Żyć z rolnictwa na przeciętnym poziomie? Nie wiem. Mam wrażenie że chcesz być mądrzejszy od innych rolników z Twojej okolicy, oszukać rzeczywistość (słabe ziemie) i osiągnąć plony jak na żuławach. TAK SIĘ NIE DA! Kup sobie podstawowe maszyny, najlepiej polskie i używane i utrzymaj to co już masz. A rozwijaj jeśli jesteś lepszym budowlańcem firmę bo tam są pieniądze i masz realny wpływ na zarobek. Chyba że jesteś takim budowlańcem jak mechanizatorem to jedź do Niemiec. Co zarobisz to Twoje.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

@d2tomas nie bądź naiwny. Durne komentarze będą zawsze

Miesiąc temu
d2tomas
d2tomas

Dzięki, ale gdybyś wyjaśnił mnie i innym jak to widzisz na dłuższą metę, z czego chcesz czerpać zyski (przychody minus koszty) to nie miałbyś tylu durnych i chamskich komentarzy pod filmami.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Nic się nie zgadza

Miesiąc temu
Tomek
Tomek

Nagrzewnice ustaw sobie na szybe

Miesiąc temu
krystiang987 PL
krystiang987 PL

6:43 sąsiad widzę mur postawił od Twoich byków Grzegorz :)

Miesiąc temu
Rames
Rames

Przecież to jest koło domu, dalej już za halą chyba nie ma.

Miesiąc temu
Ireneusz Bartkowski
Ireneusz Bartkowski

Powiedzmy sobie jasno : TWÓJ MEGA EKSTENSYWNY SPOSÓB UPRAW NIE NADAJE SIĘ DO RZEPAKU! SKORO KUKURYDZY ZBIERAŁEŚ TONĘ Z HA TO RZEPAKU ZBIERZESZ POŁOWĘ! LECISZ TYLKO NA DOPŁATACH I ROBOCIE W NIEMCZECH. PORA SIĘ OGARNĄĆ!

Miesiąc temu
Mekanik Kacper
Mekanik Kacper

@GRA O PLON przede wszystkim zacznij się trzymać terminów , a reszta jakoś pójdzie . Mieszkam 4km od Ediego i u nas są dość słabe ziemię . Głównie 4-5klasa i wszyscy sieją głównie pszenżyto i rzepak naprzemiennie z ziemniakami i jakoś to idzie tylko najważniejsze TRZYMAJĄ SIĘ TERMINÓW

Miesiąc temu
Ireneusz Bartkowski
Ireneusz Bartkowski

@GRA O PLON Twój wybór ,choć chyba nagrywa się by ktoś skomentował ,więc wiadomo że będą opinie krytyczne. Nie przesadzaj , nie pamiętam bym nadał Ci rozkaz co gdzie miałbyś siać. Zastanawia mnie czemu akurat na mnie skoczyłeś ,skoro bez liku jest wpisów bardziej ostrych... Jedyne co mi przychodzi do głowy to pisownia Z DUŻEJ LITERY :-)

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Widzę że znasz moje ziemię lepiej niż ja. Co mnie obchodzą koszta jakiegoś typa. Ja sialem rzepak i znam koszty. Oglądaj jak to zrobię, albo od subskrybuj. Nikt mi nie będzie mówił co mam siać.

Miesiąc temu
Ireneusz Bartkowski
Ireneusz Bartkowski

@GRA O PLON ,,wyjmij głowę z dupy" mocne słowa. Sądziłem że będziemy kulturalniej rozmawiać ,jeżeli potraktowałeś mój wpis jak ,,angielską nienawiść" to wybacz nie to było celem. Nie zauważyłeś żadnej rady - to napiszę dosadniej - nie masz ani gleby ,ani warunków do rzepaku ,dopiero zacząłeś orać po qq ,nie wiadomo kiedy skończysz ,a inne pola czekają ,kombajn na polu został (chyba że gdzieś stoi ,proszę pokazać) Rzepak to bardzo wymagająca roślina która nie wybacza błędów. Użytkownik ,,Stefan Siara Siarzewski" pod Twym filmem ,,Rzepak na całym areale ,codzienne obowiązki" dał taki zgrubny kosztorys: ,,wapno 12 tys zł, rzepak 30 tys, oprysk przedwschodowy 24 tys lub powschodowy 45tys, podawać dalej czy już wystarczy??" To wielkie koszta a i organizacyjne trzeba się wywijać ,a i tak może być susza i pozamiatane. Pora zacząć przynosić dochód. W Twoich warunkach to najlepiej 10ha qq na kiszonkę może 5 ha na ziarno ,po kilkanaście żyta ,pszenżyta i owsa (niewymagających zbóż jako pasza dla byczków). Rozważyłbym odpuszczenie prac w Niemczech ,przynajmniej dopóki nie wyremontujesz traktorów ,nie skończysz podwórza i nie ogarniesz pól. Łapanie wszystkiego po trochu powoduje że nic nie jest robione jak należy.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Ja tu nie widzę żadnej dobrej rady. Jak chcesz bawić się w doradcę to wyjmij głowę z dupy i poznaj wszystkie potrzebne informacje składające się w całość, przeanalizuj i dopiero doradzaj. PS. Nie jesteś w stanie tego zrobić bo nie wiesz więcej niż ci pokaże. Jesteś w stanie to ogarnąć czy się gubisz?

Miesiąc temu
ktokolwiek000000
ktokolwiek000000

Kup sobie odmrażacz do szyb z K2 popsikasz i za chwilę czysto..Koszt ze 12 zł.Polecam

Miesiąc temu
Irena Ważna
Irena Ważna

On sobie jaja robi zero subskrypcji morze się opamięta

Miesiąc temu
Irena Ważna
Irena Ważna

Poco mam usuwać

Miesiąc temu
Eagle
Eagle

@Irena Ważna Edytuj pierwszy komentarz (ja swój usunę). Najedź kursorem na pierwszy komentarz pojawią się trzy pionowe kropki, kliknij na nie, następnie edytuj. Pozdrawiam

Miesiąc temu
Irena Ważna
Irena Ważna

Może

Miesiąc temu
Eagle
Eagle

Morze Bałtyckie ma się opamiętać?

Miesiąc temu
Tomek 33
Tomek 33

Widzę bardzo się martwisz o te odwozy kukurydzy. Majster masz swoją sieczkarnie kosisz znajomym i nie ma komu ci wozić towaru ?? A sąsiedzi ? Tam co bizon stoi za płotem wybiegu to nie ma nikogo do pomocy ? Czemu nie chca ludzie z Tobą współpracować jeśli można wiedzieć?

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

No

Miesiąc temu
Tomek Ratajczak
Tomek Ratajczak

Siema a gdzie ursus

Miesiąc temu
Keneb Keneb
Keneb Keneb

Witam :-)

Miesiąc temu
Marcel Garcorz
Marcel Garcorz

Dawaj pod rzepak oraj bo ja tylko oram i najlepiej to wychodzi

Miesiąc temu
Robert 100
Robert 100

Dobrze działasz rub tak jak ci rozum i intuicja podpowiada nie słuchamj nikogo mądrego ty chiba najlepiej znasz swoje pola na pturym

Miesiąc temu
Marcel Garcorz
Marcel Garcorz

Jak chcesz siewnik dobry to polecam amazone A jak chcesz ciężki i też dobry siewnik to polecam Kuhn.

Miesiąc temu
Marek skowroński
Marek skowroński

Polecam vaderstad rapid

Miesiąc temu
łysy mańkut
łysy mańkut

Kto montował te boczne kły w krokodylu od MTZa

Miesiąc temu
łysy mańkut
łysy mańkut

@Endorfine Nie jestem właśnie pewien bo na odwrót są...

Miesiąc temu
Endorfine
Endorfine

Producent

Miesiąc temu
Imtech .kontakt
Imtech .kontakt

Grzesiu jak ta nagrzewnica?

Miesiąc temu
Imtech .kontakt
Imtech .kontakt

@GRA O PLON dzieki za odpowiedz i szkoda ze zakup nietrafiony. Ale powodzenia w dalszych pracach!

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Do du

Miesiąc temu
NeXt LeVel
NeXt LeVel

No powiem ci że talerzówka z tym siewnikiem no-till + twój perz na polu= Plantacja Perzu 2021

Miesiąc temu
Shogun Lechuza
Shogun Lechuza

Ostatnio mówiłeś ze ty uczysz się na własnych błędach i musisz sobie dobrze wydeptać tą granicę której nie można przekroczyć. Trochę mi te słowa zapadły w pamięć, troszkę zbulwersowały nawet. Musisz się zastanowić kim chcesz być, dziadem pracującym na dwa etaty i ładującym wszystko w gospodarstwo czy dobrze prosperującym gospodarzem? Bo tak szczerze mówiąc to masz wszystko co potrzebne do osiągnięcia sukcesu a ty uparcie depczesz tą granicę opłacalności. Ty się musisz od tej granicy w końcu oddalić i zacząć zmierzać do tej granicy gdzie już nie wiele się da poprawić by zwiększyć dochód z gospodarstwa najmniejszym nakładem pracy fizycznej i tamtą granicę deptać. Jak zamierzasz ciągle popełniać nowe błędy i uczyć się nowego od nowa to może lepiej zostań przy tej pracy w niemczech, mniej się narobisz i lepiej będziesz żył. Nie wiem na ile poważnie mówisz te wszystkie "mądrości" bo wiadomo, prawda czasu, prawda ekranu, ale realnie patrząc to wiedzy a tym bardziej doświadczenia to ci brakuje na poziomie podstawowym. Ty się nie powinieneś zastanawiać ile posiejesz rzepaku w przyszłym roku, ty powinieneś się zastanowić co zrobić żeby zapewnić sobie maksymalną ilość dobrej paszy na następny rok, nadwyżki zbóż dobrze sprzedać, oraz co zrobić żeby pola dobrze przygotować na ewentualny siew rzepaku za dwa trzy lata. Gospodarstwo ma przynosić ci dochody a nie "deptać" granicę opłacalności/upadłości. Zachowujesz się jak byś zobaczył film u szoka czy kuli że im rzepak dobrze sypnął w tym roku to już "zmiana plana", siejemy rzepak (przypomnę że rok temu były ziemniaki i warzywa 😉). Tylko że oni ten rzepak sieją kilkanaście lat, a itak nieraz się na nim przejechali pomimo wiedzy i sprzętu. Usiądź przy biurku, weź zestaw sobie wszystkie grunty orne, pogrupuj je pod względem stanu w jakim się znajdują, przemyśl co ci jest potrzebne, potem co mogło by być potrzebne, na końcu co możesz sprzedać i masz warunki i sprzęt by uprawiać. Na tej podstawie ustal sobie płodozmian i się go trzymaj. Jest olbrzymie pole do popisu, można dużo oszczędzić, np. siejąc strączkowe na paszę dla byków oszczędzisz na paszach białkowych i masz dobry płodozmian. Możliwości jest bardzo dużo, tylko pomyśleć, a nie siać rzepak bo dobrze sypnął w tym roku. Tylko co potem? Nawet jak się uda to przecież rzepaku w kółko siał nie będziesz. Działasz bez sensu, ludzi twoja ignorancja drażni co w komentarzach widać a ty jeszcze ich hejterami nazywasz. Albo się ogarniesz albo możesz następnego roku nie przetrwać, lub pozostać ciągle w tym miejscu gdzie jesteś, czyli problemy bo praca w niemczech krzyżuje plany i utrudnia terminowe zbiory, a bez niej to nie przetrwasz i koło się zamyka na kolejne lata.

Miesiąc temu
Krystian Wacławiak
Krystian Wacławiak

Żeby tylko to przeczytał ...

Miesiąc temu
Emilka Emilka
Emilka Emilka

👏

Miesiąc temu
Adrian Ma
Adrian Ma

Mądrze napisane dla kogoś kto wolał by się uczyć na cudzych błędach niż na swoich była by to dobra rada...

Miesiąc temu
Konrad Sokoluk
Konrad Sokoluk

Dobrze mówisz/piszesz....

Miesiąc temu
Bohdan Andrzejewski
Bohdan Andrzejewski

Dobrze mówisz, ale ilu już takich było co mu dobrze radziło, a on dalej swoje... Tu chyba jest jakiś problem pod kopułą, on żyje w swoim świecie i widocznie wcale nie chce tego zmienić.

Miesiąc temu
Prezes Prezes
Prezes Prezes

Co do rzepaku to zasiej sobie ok 25h czyli mniej więcej pół swojego areału i co do siania weź sobie rzepak z syngenty kwalifikat tam mają swojego doradcę będzie ci dzwonił i tłumaczył kiedy robić skracanie kiedy go dorzywić rsm i jak ci pykło z pofermentem to n apierdol go ile wlezie i ziemia do rzepaku lepiej jak by była doprawiona bez perzu a co do siania to lepiej dobrze doprawić i normalnie siewnikiem siać bez pierdolenia tylko co druga redlica otwarta i tyle a co do ruska i ogrzewania mówiłem że ta elektryczna nagrzewnica to dupa zbita lepsza jest nagrzewnica wpinana w układ chłodzenia bo po 20min pracy silnika leci ci gorące powietrze

Miesiąc temu
Hynynyny
Hynynyny

Brawo, brawo, brawo... Szczury w kiszonkach, extra. Kupić trutke ciężko i deratyzacje zrobić, chyba że to biznes dodatkowy?

Miesiąc temu
Rames
Rames

@Gawlik 1983 Ale szczur już tak :D

Miesiąc temu
Gawlik 1983
Gawlik 1983

@Rames z takiego gospodarza to i mysz nie wyżyje 😂🤣

Miesiąc temu
Hynynyny
Hynynyny

@Rames zaraz nastąpi zmiana nazwy kanału, z gry o plon na grę o kredyt

Miesiąc temu
Rames
Rames

Pewnie wyznaje zasadę, od myszy po cesarza :)

Miesiąc temu
Kiedyś to było
Kiedyś to było

Nie lepiej na chwasty dogleboówko pojechać, później i tak będziesz musiał opryskać na chwasty, a glifosat Ci tylko podwyższy koszty produkcji. Moim zdaniem.

Miesiąc temu
bart s
bart s

@GRA O PLON pomysł dobry ale zastanów się jeszcze nad soją. Mniejsze nakłady a cena i plon podobny

Miesiąc temu
Marek Jurek
Marek Jurek

@bart s słuchaj ja mu źle nie życzę ale nie ma cudów jak ja mam 5klase ziemi i ty to samo przez miedze to ja nie nakosze 5 ton jak ty masz 3 jeżeli podobnie inwestujemy

Miesiąc temu
Emil Kowalski
Emil Kowalski

@bart s Byłeś kiedykolwiek na dniach soi w Szczebrzeszynie? Rozmawiałeś z rolnikami uprawiającymi soję nawet na dziesiątkach ha na bardzo dobrych ziemiach Zamojszczyzny? Ktoś pod sufit skakał z radości bo takie miał plony i zyski? No właśnie. A co dopiero na IVb - VI klasie... Zejdz na ziemię

Miesiąc temu
bart s
bart s

@Marek Jurek Niech każdy robi po swojemu jak uważa i jak mu się opłaca. Tyle w temacie.

Miesiąc temu
Emil Kowalski
Emil Kowalski

@bart s nasłuchałeś się Koleżko i naczytałeś o wspaniałym sojowym biznesie. Uprawę bananów jeszcze promuj. Na pewno ktoś się na to złapie :)

Miesiąc temu
Marek Jurek
Marek Jurek

@bart s nie to lepiej niech sieje twoja soje i nic z tego nie ma albo dokłada bo na bykach pewnie po 5 koła na sztuce zarobi a żona z córką na powietrzu będzie żyła soja to mimo wolnie wymaga bardzo dobrego stanowiska a on takich nie ma to co dalej ma pogłębiać minusy? Niech wywali obornika na te kawałki co ma zamiar rzepak siać teraz zaora posieje wapna a owies sobie poradzi będzie dla bydła potem słomę potnie i pofermentem to zleje na grubo i da nawozu chociaż 250 polifoski 6 niech zastosuje sprawdzające się odmianę w danym terenie i zrobi pełna ochronę na jesieni a z wiosny pełne nawożenie ale nie pofermentem tylko nawozu mi sztucznymi i pełna ochrona a nie oszczędnie to zarobi a nie nakosi z 30 ha 60 ton jak można zrobić to z 15ha a nie będzie paliwo palił na darmo i kombajn będzie jeździł na pusto po polu bo te pozostałe ha może przeznaczyć pod zboża

Miesiąc temu
No Name
No Name

Grzegorz na ministra!Grzegorz na ministra!aaaaauuu

Miesiąc temu
Bercik 5211
Bercik 5211

Rzepaki siać a w silosie kiszonki do końca stycznia

Miesiąc temu
Dlugi Dlugi
Dlugi Dlugi

Grzechu życzę Ci jak najlepiej ale rzepak to loteria jak ma być to i na słabszej glebie ci urośnie ale ja wypadnie to wszedzie

Miesiąc temu
profes 2
profes 2

Na wiosnę nie będzie nic sial bo będzie pola pod rzepak szykowal. 😁

Miesiąc temu
Weronika Cieślicka
Weronika Cieślicka

@Adrian Ma Tu masz rację ja niekturych decyzji też nie rozumiem, a gospodarujemy z mężem od paru ładnych lat.

Miesiąc temu
Adrian Ma
Adrian Ma

@Weronika Cieślicka oczywiście że nic nie przychodzi łatwo sama napisałaś że nie ma czasu dopilnować wszystkiego to jak on chce osiągnąć sukces z rzepakiem? W rzepaku musi być wszystko zrobione na czas inaczej to nie ma prawa się udać, niestety dla rolnictwa obecne czasy są bardzo ciężkie i wszystkie decyzję powinny być dokładnie zaplanowane a u Grześka pojawia się milion pomysłów na minutę i nie doprowadza ich do końca. Nawet ostatni przykład że musi poprawić zagrody w wiacie a teraz chodzi i patrzy czy mu byk nie uciekł, albo jeszcze jeden obsieje cały areał rzepakiem a pasze dla zwierzat kupi. No sorry ale nawet pięcio letnie dziecko będzie wiedziało że to głupi pomysł. I żeby nie było nie jestem hejterem bo nigdy mu źle nie życzyłem czy przy odbiorze maszyn czy coś nie pisałem złego słowa bo noga każdemu może się powinąć ale w ostatnim tygodniu to te jego pomysly przebijają wszystko

Miesiąc temu
Weronika Cieślicka
Weronika Cieślicka

@Adrian Ma Mądre komentarze on gada że odał te maszyny a większość z was wmawia że komornik mu je zabrał. Mądry komentarz twoim zdaniem to taki ze go obrażacie, lub ktoś mu układa życie. To jego sprawa jak robi to jego pieniądze nie wasze, wy mu nie dacie. Większość tu piszących robi z sb profesorów sztuki rolnictwa. To powiedz mi czemu tego dobrobytu nie widać na polskiej wsi. Sporo jeździ się po polskich wsiach i ja tego bogactwa nie widzę parę lepszych gospodarstw się trafi i koniec a w komentarzach widać gdy by było odwrotnie. Kup nowego JD piszecie to gościowi ktury dostał od dziadka 2h pola. Robi średnio ale tylko przez to że kasę musi zarobić z Niemiec i niema czasu by tu dopilnować wszystkiego na tip top. Napiszesz mi że lepiej zostać masz rację tylko z kad kasę na to wszystko brać skoro zysk z gospodarki marny. Ja zakładam że on chce zainwestować by na starość mieć lżej. Sorry ale my mamy gospodarstwo parę dobrych lat po rodzicach i wiemy że nic nie przychodzi łatwo i długo trzeba zapracować sb by się rozwijać. A jak widzę te filmiki na YouTube że ktoś się rozwija bo dobrze gospodaruje to mi się śmiać chce ze przy plonie zboża 6/8 ton zboża można sb wymieniać sprzęt na potęgę. Dzisiaj możesz zrobić wszystko jak kartka napisała będziesz miał susze i zarobisz 500 zł z hektara. Problem leży w tym że społeczeństwo się samo oszukuje lub patrzycie na youtubera ktury żyje z filmów i dzięki temu rozwija gospodarkę a wy wierzycie w bajki że dzięki temu że ktoś ukosił 7 ton z hektara żyta może na zimę kupić sb JD

Miesiąc temu
Adrian Ma
Adrian Ma

@Weronika Cieślicka może cię to zdziwi ale duża część tych komentarzy to są mądre informacje to że ktoś pisze w komentarzu co innego niż autor chce usłyszeć nie oznacza odrazu że jest hejterem

Miesiąc temu
Weronika Cieślicka
Weronika Cieślicka

Nie dziwię się że w Polsce jest tyle biedaków jak te osoby wola tylko komuś dogryzać zamiast wziąść się do roboty. A zakładam że wy nic nie popsujecie bo nic nie macie i pewnie nigdy w życiu się to nie zmieni

Miesiąc temu
Krzych N
Krzych N

Juz nie dlugo koniec worzenia

Miesiąc temu
profes 2
profes 2

A nie miałeś do Niemca jechać?

Miesiąc temu
Lubelskie
Lubelskie

Niechwal dnia przed zachodem słońca i baby za życia! 😄😎😎😎

Miesiąc temu
bycur
bycur

na razie skup się na tym roku ale bredzisz grzesiu !!!

Miesiąc temu
Marek Jurek
Marek Jurek

Styczeń 2022 kolejny zglodzony rzepak przy takim nawozeniu

Miesiąc temu
piotr rudnik
piotr rudnik

A gdzie jest wgl beczka od pofermentu?

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

U kolegi

Miesiąc temu
KamilXXx
KamilXXx

Bajkopisarz jesteś

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Mądry pisze dla zabawy, głupi czyta bo ciekawy

Miesiąc temu
luksus 81
luksus 81

Z kukurydzo kombinowales z rzepakem kombinujesz bez nawozu nic Ci nie urośnie.

Miesiąc temu
luksus 81
luksus 81

@GRA O PLON twoje pole twoja sprawa

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

@luksus 81 to pilnuj swoich, nie bierz odpowiedzialności za czyjeś. Ja ci nie mówię co masz siać

Miesiąc temu
luksus 81
luksus 81

@GRA O PLON oczywiście napisałem Ci co daje na kukurydzę.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

@luksus 81 masz swoje pola?

Miesiąc temu
luksus 81
luksus 81

@GRA O PLON zrezygnuj z pofermentu daj konkretne nawozy i zapomnisz o kupnie wyslodek i paszy będziesz miał do oporu taka moja dobra rada.

Miesiąc temu
Ukryty
Ukryty

Wapno dla rzepaku daje się pod przedplon, a pozostałych kwestii nie komentuję

Miesiąc temu
Wasilij Zajcew
Wasilij Zajcew

A jak sezon okaże się słaby dla rzepku to co wtedy?

Miesiąc temu
Light 12
Light 12

to za rok posieje rzepik i sie odbije od dna

Miesiąc temu
Bohdan Andrzejewski
Bohdan Andrzejewski

Znowu wizyta komornika 😂

Miesiąc temu
Jakub Jakub
Jakub Jakub

Nie wiem czy 5 beczek pofermentu wystarczy na hektar na jałowa glebę mówisz że tyle obornika masz daj minimum 50 ton na hektar pod kuku to coś powinno urosnąć

Miesiąc temu
splawik men
splawik men

Już szczury uciekają z tego gospodarstwa... 1.58

Miesiąc temu
Kuba 3p
Kuba 3p

Kacap daję radę :D

Miesiąc temu
Rollnick1
Rollnick1

Grzesiu z całym szacunkiem ale najpierw ogarnij obecny sezon a dopiero potem bierz się za następny. Poza tym tak słucham i nie wiem od kiedy wapno granulowane jest składnikiem odżywczym? Jestem po technikum rolniczym i po raz pierwszy słyszę takie coś. Najpierw pogadaj z kimś kto się zna a potem się za to bierz.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Wapno granulowane zawiera i dostarcza roślinom wapń.

Miesiąc temu
Rollnick1
Rollnick1

@GRA O PLON Nie mylisz wapna z wapniem? Bo to dwa różne składniki.

Miesiąc temu
Eagle
Eagle

@GRA O PLON Miało by to sens gdyby na tej działce ph gleby jeszcze przed aplikacją wapna granulowanego wynosiło minimum 6. Jeśli masz bardziej zakwaszoną glebę to w pierwszej kolejności należy doprowadzić do odpowiedniego ph, a następnie dostarczać odpowiednią ilość składników pokarmowych dla rośliny, nie odwrotnie.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

Jest składnikiem odżywczym. Rośliny pobierają wapno a granulowanego ma najszybszą przyswajalność

Miesiąc temu
zbyszek 223
zbyszek 223

Człowieku masz około 100 ha z którego nie umiesz wyżywić 100 sztuk bydla czy ile tam tego masz a chcesz siać rzepak. Powodzenia

Miesiąc temu
Gr Kostry
Gr Kostry

Dobrze Grzesiek mówisz azot musi być bo jesienią rzepak będzie glodował, ale i potas, fosfor, wapń, magnez , bor, siarka, i wiele innych mikroelementów są bardzo ważne i wpływają na plon.

Miesiąc temu
Bartek Staniszewski
Bartek Staniszewski

Odpuść ten rzepak.... juz lepiej zasiej wszędzie kukurydze. Masz na to wiesze okienko czasowe, lepiej sobie poradzi z wszelkiego rodzaju uproszczeniami w uprawie opryskasz od zielska ewentualnie dwa razy zasilisz dolistnie i bedzie po robocie aż do zbioru.

Miesiąc temu
Piotrek 7211
Piotrek 7211

Fantazja

Miesiąc temu
Bartłomiej H.
Bartłomiej H.

Po co tak komplikujesz temat. Ogarnij sobie zapotrzebowanie dla krów ile czego na ile sztuk. Ile śruty, kukurydzy, lucerny. 10ha powinno styknąć. 15ha kukurydzy bo lepiej mieć zapas niż żeby susza przyszła. Proszę płodozmian bo inaczej tej ziemi nie wyrobisz a wapno to najpierw próby zrób żebyś wiedział na czym stoisz a potem dawki ustalać, nawozy i wszytko. Bo co ci z tego jak dasz 180kgN co ma niby dać 4tony jak przez ph4czy5 zredukuje plon do 2,5 max 3,5t z hektara

Miesiąc temu
Bogdan Rym
Bogdan Rym

Ciekawe przemyślenia .

Miesiąc temu
Paweł Grudkowski
Paweł Grudkowski

A co z uprawą warzyw, dwa odcinki na wiosnę poświęciłeś tematowi a teraz cicho sza. Masz rację rzepak to dochodowa uprawa siej ile się da, cielaki na sianokiszonce przetrzymać.

Miesiąc temu
Grzegorz Kasperski
Grzegorz Kasperski

U nas wszyscy rezygnują z rzepaku ty pchasz się w to. Ja siałem rzepak przez 12 lat i zrezygnowałem. Weź pod uwagę coraz mniej chemii, jak ci ten rzepak wybuja to beź pod uwagę możliwość wymarzania. Posłuchaj hektary wiedzy Czarek ma pojęcie w temacie.

Miesiąc temu
turbo jarek
turbo jarek

masz tyle łąk nieidzie ich zmeliorować i trochę osuszyć

Miesiąc temu
Endorfine
Endorfine

Dopłaty

Miesiąc temu
Kalmidlo
Kalmidlo

Życze ci abyś kiedyś tez musiał jeść chleb z śniegiem tak jak to bydło które karmisz

Miesiąc temu
Taki Ktoś
Taki Ktoś

Nieżycz nigdy nikomu złego bo przeciwko tobie się obróci !

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

To są zwierzęta które w naturalnych warunkach żyją również w zimie na łąkach. Do - 10 stopni dla nich normalna temperatura. O czym ty do mnie piszesz. Weź ty się wysil trochę jak chcesz mi dopiec. Nie rób z siebie pajaca.. Drapiesz mnie w kostki a chcesz sięgnąć do gardła. Pajac do kwadratu

Miesiąc temu
Kalmidlo
Kalmidlo

@GRA O PLON zaraz po Tobie 🤷‍♂️ np wczorajszym filmie mówisz CPTL w jakiej miejscowości mieszkasz ale nie podasz nr bo wszyscy będą wiedzieć 😀 faktycznie twoja miejscowość jak pół Europy😎 ze nie można cię namierzyć.

Miesiąc temu
GRA O PLON
GRA O PLON

😂😂Ale ty pajac jesteś 👍

Miesiąc temu
Krzysztofd55
Krzysztofd55

Do wiosny to będzie jeszcze z 10 pomysłów. Były już krowy mleczne, warzywa, rzepak, co będzie następne? Jedwabniki?

Miesiąc temu
Krzysztofd55
Krzysztofd55

@luki121995 Tyle zobaczyłem co trzeba i wystarczy na reszte po prostu szkoda czasu. Nie ten poziom. Jak masz chęć to nawet możesz mu kase na kredyty wysyłać. Ja mogę tylko iść w zakład że szybciej pójdzie z torbami od Grześka bo jak łatwo przyszło to łatwo pójdzie. Ojciec wszystko stworzył a ten lekkoduch to wszystko zniszczy ale żyjemy w wolnym kraju i jego sprawa a dzieci takie jak Ty oglądają i mają ubaw.

Miesiąc temu
luki121995
luki121995

@Krzysztofd55 no to spoko. ''Nie znam sytuacji bo nie oglądam ale się wypowiem". Cudo. :D

Miesiąc temu
Krzysztofd55
Krzysztofd55

@luki121995 Dokładnie nie oglądam bo szkoda czasu. Dostał po ojcu i w dupie miał wszystko dopuki nie zaczeło palić się pod nogami bo rodzeństwo jak zobaczyło co odpierdala albo ktoś z rodziny uświadomił upomniało się o swoje. Jakby na to zapracował to by na pewno inaczej postępował i nie robił z siebie idioty publicznie. Teraz właśnie zobaczymy co potrafi i jaki z niego gospodarz jak będzie trzeba wziąć odpowiedzialność za swoje i rodzinę bo wątpie żeby ta jego dziunia garneła się do jakiejkolwiek pracy.

Miesiąc temu
luki121995
luki121995

@Krzysztofd55 och tak byczq . Zwłaszcza że Case Puma spłaca gospodarstwo kredytem. Uważnie oglądasz widać. :)

Miesiąc temu
Krzysztofd55
Krzysztofd55

Tak jest jak coś łatwo przychodzi. Oglądnołem kilka filmów i rzeczywiście jezcze lepszy dzieciuch jak Grzesiek. Grzesiek chociaż zapracował na to co ma a tamtemu wszystko spadło "z nieba" stąd takie podejście. Z tego co widzę to szybciej zakończy działalność od Grześka i to raczej niedługo.

Miesiąc temu
krzysztof makowczynski
krzysztof makowczynski

zrób laivy z donejtami

Miesiąc temu
Kamila Głażewska
Kamila Głażewska

Ekologiczny też droższy

Miesiąc temu
Kacper Ziegert
Kacper Ziegert

Czemu ten mtz i Ursus tak faluje

Miesiąc temu
Endorfine
Endorfine

Pompa wtryskowa do roboty

Miesiąc temu
nigreos
nigreos

Gościu na tyle cwany żeby robić tak kontrowersyjne clickbaity ale nie na tyle żeby porządnie poprowadzić gospodarkę. Jak sam jestem ze wsi i robie na gospodarce i jestem patriotą tak mogę śmiało stwierdzić że facet to taka typowa polska wiejska menda

Miesiąc temu
Ranczo PodLasiem
Ranczo PodLasiem

Mi bardziej polska menda kojarzy się z tym że nasyła różne inspekcje na rolnika.. Że zazdrości im i chce mieć zawsze lepiej od sąsiada.. U nas na szczęście takich nie ma i każdy w miarę możliwości sobie pomaga

Miesiąc temu
DANIELLO 777
DANIELLO 777

Władek bedzie latal w no-tillu jak szalony

Miesiąc temu
DANIELLO 777
DANIELLO 777

Grzesiu juz raz nie słuchałeś ludzi i jak wyszło chyba nie bardzo bezpieczniej jest zasiac zboze kazdy kto nawet sieje ogromne hektary to wiedza ze rzepak to loteria,wapno pogłównie służy do utrzymania juz dobrego ph w glebie a nie jakiegoś dokarmienia roślin pierwsze słyszę takie coś

Miesiąc temu
DANIELLO 777
DANIELLO 777

@Protektor 69 tylko cena kredy a normalnego wapna troche sie różni i koszty rosną

Miesiąc temu
Protektor 69
Protektor 69

Nie raz juz spraktykowane ph w granicach 5-5,5 200kg kredy w lutym i plony pod 4 t rzepak mniej reaguje na ph niz pszenica

Miesiąc temu
Damian Wultański
Damian Wultański

@Protektor 69 nie do końca, przy życie ten wapń to był by na + bo ono i tak sobie poradzi z takim pH, ale rzepak przy niskim ph to mi wiele nie pomoże, bo poprostu nie "zrobi korzenia"

Miesiąc temu
Protektor 69
Protektor 69

Rzepak pobiera duże ilości ca na tonę nasion więc podanie przyswajalnego wapna w postaci kredy granulowanej jest bardzo dobrym pomyśłem. Szczególnie przy niskim ph

Miesiąc temu
Darek P
Darek P

Grześ schowaj tą koparkę pod dach bo żal patrzeć

Miesiąc temu
lep na muchy
lep na muchy

wypusc byczki to sie bedzie dzialo chetnie popatrzymy jak ganiasz

Miesiąc temu
Longer
Longer

Ściągnij tablice z modernizacji bo nie dotrzymales umowy pięciu lat utrzymania maszyn..

Miesiąc temu
DANIELLO 777
DANIELLO 777

Taka kiszonka z śniegiem to zywiczna

Miesiąc temu
DonDocent Kosa
DonDocent Kosa

Tłumaczysz że chodzi o kasę haha Chłopie twoje gospodarstwo jest nierentowne! Obudź się do tych byków to ty dokładasz. Wiem coś o hodowli bo sam prowadzę gospodarstwo i jak patrzę co ty robisz i gadasz to przestaje wierzyć w ludzi

Miesiąc temu
Marek Marecki
Marek Marecki

Nie zesraj się z tej troski😁

Miesiąc temu
Lee Gacik
Lee Gacik

za takie cebule jak ty to mi wstyd ze jestem polakiem utkaj leb i sie nie odzywaj jak ci sie nie podoba XD chlop czesto powtarza ze nagrywa dla rozrywki a nie pokazywac jak sie robi wiec zbedne takie komenty :)

Miesiąc temu
123 dzik patrzy
123 dzik patrzy

Wynajmiesz usługę tira z wanną a forszem będziesz ciągał po polach i raz dwa kuku zwieziesz xD

Miesiąc temu
Michał Skwarek
Michał Skwarek

Kiedy będziesz sprzedawał byki ?

Miesiąc temu
TheMati95
TheMati95

Grzechu weź ta małe kopareczke i spuść te wodę z betonu bo nadają po -10 mrozu to rozpierdoli ten beton

Miesiąc temu
Sznurówka
Sznurówka

a weżcie wy sie ludzie pierdolcie z tymi hejtami zamiast mu pomoc i doradzic to tylko piszecie ,, wez ty sie nie nadajszesz , czy ty wiesz co mowisz to nie ma sensu ,, a powinnie mu jakos pomoc i doradzic zeby mu sie udało i ciekawe czy jak wy byecie mieli takie pomysły jak on i to sa dobre pomysły niektóre to jak wy nyscie sie czuli gdyby kazdy was hejtował Pozdrawiama

Miesiąc temu
Sznurówka
Sznurówka

@Irena Ważna mi nie chodzi o to co on uwaza tylko o te komentarze co pisza ze jest idiota i tak dalej i ze jest najgorszy

Miesiąc temu
Irena Ważna
Irena Ważna

Większość mu dobrze radzi ale dla niego to hejt on woli się uczyć na własnyh błędah

Miesiąc temu
Bartłomiej Kaczyński
Bartłomiej Kaczyński

Weź zostań przy uprawie tej łęciny Gratuluję 25k

Miesiąc temu

Kolejny

Fajny tytuł 😎

31:21

Fajny tytuł 😎

GRA O PLON

wyświetleń 40K

Niedzielny live

33:04

Niedzielny live

GRA O PLON

wyświetleń 28K

Mtz już działa! CPTL

17:22

Mtz już działa! CPTL

GRA O PLON

wyświetleń 47K

Prasowanie siana prasą ursus

16:10

Prasowanie siana prasą ursus

GRA O PLON

wyświetleń 18K

MADEKOUKUT OSA 2

25:31

MADEKOUKUT OSA 2

Väinö Savolainen

wyświetleń 4,4K

Wyprawa Do Lasu T25! *BYŁY KŁOPOTY*

19:28

Wyprawa Do Lasu T25! *BYŁY KŁOPOTY*

Kocisko75

wyświetleń 92K

Gra o Plon najlepsze momety. Cz. 1

06:59

Gra o Plon najlepsze momety. Cz. 1

GRA O PLON

wyświetleń 84K

Chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle

44:39

Chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle

GRA O PLON

wyświetleń 52K

18. Nurt jezdni zwiewa samochody

12:24

18. Nurt jezdni zwiewa samochody

Stop Cham Warszawa

wyświetleń 57K

Beautiful

2:44

Beautiful

Michele Morrone - Topic

wyświetleń 92K